Related Posts with Thumbnails

söndag 28 mars 2010

Att dela med sig av sitt hjärta!

Att skriva den här bloggen har medfört sig både gott och ont men framför allt har jag kommit i kontakt med många underbara och fina människor som både gett mig massor och som själva delat med sig av sitt innersta. Och på bara några dagar har personer tagit kontakt med mig för att de läser min blogg, en som följt mig nästan från början och en som precis hittat till mig.

Det är två killar som jag känner lite alldeles extra för just för att de befinner sig där jag själv precis befunnit mig, eller är på väg ifrån. De skriver bloggar båda två och det värmer mig att de tagit kontakt med mig för att låta mig få komma de ännu mer nära och få ta del av deras krossade hjärtan och känslorna och tankarna runt det och på något sätt blir det som lite terapi att få dela sin erfarenhet med någon som befinner sig i samma känslomässiga status som jag själv gjort. Framför allt känns det extra bra när det är killar för det ger mig hopp om att även de har känslor och faktiskt kan sätta ord på de och visa att det finns ett djup även hos dom.

Jag är så tacksam för deras vänskap även om vi inte känner varandra så bra ännu men jag vet att det är kontakter som kommer berika mig och jag hoppas att jag kan berika de på samma sätt. Den ena befinner sig långt borta från mig men den andra finns faktiskt i samma stad som jag och idag mår han inte så bra och jag har bett honom komma på en kaffe för jag vet hur det känns att befinna sig i det där hålet och fast man kanske egentligen inte alls känner för sällskap så vet jag att det kan göra gott.

Så i kväll tänker jag finnas där för någon som behöver det, någon som har delat med sig av sitt innersta till mig och jag känner att jag har en hel del som jag vill dela med mig av, eller behöver dela med mig av.

Tack T och T för att ni finns där och jag kommer finnas där för er!

Kram

4 kommentarer:

  1. Du är en mycket fin tjej. Stort hjärta, och jag är glad för att du delar med dig av det.
    Det betyder mycket.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Och mitt upp i din egen "misär" har du fortfarande tid och ömhet för andra.. Du är en fin människa Petra!

    SvaraRadera
  3. Tack Tony och det betyder mycket för mig också att få dela med mig av det!

    Jag försöker Desi, det kan lätta ens egna börda lite!

    Kramar er båda!

    SvaraRadera
  4. Det är ju så.. Jag förstår verkligen vad du menar. Och jag håller med Desi, du är fin du, som trots ditt eget har tid för att hjälpa andra. Glad att höra du träffat fina vänner genom bloggen. Och det är ju så att trots att man egentligen itne känner varandra, aldrig setts eller talats vid på riktigt osv, så är det ju faktiskt inte så att man är främlingar. För dom som läser ens blogg vet oftast saker om en som man annars inte riktigt kan med att berätta för folk. Det där innersta och hemliga och jobbiga och.. Så trots att maninte känner varann, så känner man varann betydligt bättre än man kan tro.

    Stor kram på dej

    SvaraRadera