Related Posts with Thumbnails

lördag 20 mars 2010

Att vända en fiskelina...

...är inget jag brukar syssla med men det är tydligen något jag ska få äran att jag göra idag enligt min fiskegalne gode vän Magnus. Tydligen gör han så när han använt den ena änden av linan och slitit ut den så vänder han helt enkelt linan om och använder den delen som annars är kvar i rullen. Då behöver man ju liksom dra ut hela linan och den är ju ganska lång så mitt jobb blir väl att ta ena änden och springa så långt det går tills linan tar slut och då kan han börja rulla in den igen, fast då med den andra änden så klart.
Jag vet inte.... men jag hoppas inte han gör likadant med kalsongerna.

Men först ska jag pusta ut efter Jockos och min långa morgonpromenad och göra mig lite frukost och slappa i soffan lite.

Hoppas ingen har något emot att jag gör det. Det är ju trots allt lördag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar