Related Posts with Thumbnails

måndag 22 mars 2010

En fjärdedel av 2010...

...har redan gått med en rasande fart och med facit i hand har det inte varit ett lysande första kvartal för mig. Frågan är bara hur resten av året ska se ut?

Det känns som jag varit nere på botten av den djupaste avgrund och sakta men säkert kravlar jag mig uppåt igen och för första gången på snart fyra månader kan jag se ett liiiitet liiiiitet ljus och känslan över att skymta det där lilla ljuset är otroligt skönt och befriande. Det behövs inte så mycket för att hoppet ska börja gro där inne i bröstet och för att den självkänsla jag en gång hade men som för länge sen försvann åter börja växa.

Jag börja mer och mer foga mig med tanken på att lägga ner planeringen och förhandlingarna om en ny butik. Ju mer jag tänker på det ju mer fördelar ser jag med en anställning och om jag skulle ta ett jobb nu så innebär ju inte det att jag aldrig mer kan ta upp tankarna på eget igen. Men jag tror helt enkelt jag behöver den där tryggheten i mitt liv ett tag för att komma på fötter igen både ekonomiskt och känslomässigt

Är helt övertygad om att jobbiten kommer att lösa sig på ett eller annat sätt och när bara den biten löser sig kommer så många andra bitar att falla på plats i mitt liv och jag kan få tillbaka den där livsglädjen på riktigt och inte bara känna glimtar av den som jag gör just nu.

Så snälla 2010... be good to me!

2 kommentarer:

  1. Tycker att du tar ett klokt beslut.
    Ta en anställning, få ett lugn i ditt liv, ingen större stress.
    Dina drömmar om eget behöver ju inte grävas ner för all framtid för det, men nu behöver du få lugn och ro.
    Kram

    SvaraRadera
  2. det kan bara bli bättre, och snart är det sommar :D

    SvaraRadera