Related Posts with Thumbnails

måndag 29 mars 2010

Arg och ledsen!


Den här dagen har varit en av de där dagarna som jag hoppades skulle vara över nu. Men de kommer tillbaka ibland och jag får bara acceptera att de fortsätter besöka mig.

Jag har gråtit och varit ledsen och jag kan komma på flera saker jag är ledsen över men samtidigt är jag ARG!

Fick veta att några av de finaste människor jag träffat i mitt liv drabbats av sorg. En kille som varit en av mitt livs kärlekar och hans familj blev som min familj. Jag var som en dotter i huset och långt efter att vi gjort slut var jag fortfarande välkommen i deras hem. Hans mormor blev min mormor och henne träffade jag varje gång jag var hemma i blekinge och hälsade på, alltså flera år efter att han och jag hade haft kontakt. Nu är hans mamma borta och det gör så jävla ont att veta att de har mist sin mamma, sin dotter, sin mormor och en älskad fru. Dessa underbara människor som betytt så mycket för mig och hon som var som en extramamma för mig under tiden vi var tillsammans. Hon var inte gammal och hon hade ju hela livet kvar. Det gör mig arg och ledsen för de människorna är inte värda den sorgen nu.

Jag ringde mormor för jag ville säga hur ledsen jag är och jag försöker hitta nr till killen också men gör det inte utan få fråga mormor när jag får tag på henne.

Och jag är arg och ledsen över att jag ska bjuda en underbar vän i morgon till mitt hem men inte har råd att handla mat att bjuda på och måste ursäkta mig för min situation och hon säger det är lugnt och att hon vet hur det är men jag vill inte vara i den här situationen längre.

Och jag är arg och ledsen över att det finns människor jag inte har i mitt liv längre som jag saknar och som jag VILL ha i mitt liv men ödet ville tydligen något annat men det gör ONT och jag vill inte att det ska vara så.

Och mitt i allt gråtande ringer läraren och då blir jag arg och ledsen för att han ska behöva höra mig svag och vek och få trösta mig och det är inte det jag vill han ska behöva göra men han säger han förstår och att det inte alls gör något att han får trösta mig.

Men nu har jag gråtit färdigt men jag är fortfarande arg och ledsen...

4 kommentarer:

  1. Fan vad jag känner med dig. :(

    SvaraRadera
  2. Petra.
    Låt frustrationen vila.
    Det bästa du har att bjuda
    finns inom dig.

    Det är en styrka att våga visa sig svag.
    Det är dessutom mänskligt.



    kram

    SvaraRadera
  3. Ibland känns livet bra jävla orättvist!! Det är verkligen hemskt när någon dör på tok för tidigt! =o(

    Kram

    SvaraRadera