Related Posts with Thumbnails

torsdag 25 mars 2010

Numera vaknar jag glad...

...och med en härlig känsla i magen. Förväntansfull på något sätt och idag vaknade jag inte till att en hund buffade på mig för jag är hundfri några dagar utan till ett värmande sms.

Jag vet att det är fel att suga i sig smicker som man ändå vet inte leder någonstans med jag behöver den där egoboosten nu och behöver få höra (läsa) de där smickrande och vackra orden som någon tänker om mig även om jag som sagt inte riktigt litar på att jag är den enda som är föremålet men det spelar liksom ingen roll. Jag slickar i mig som ett törstande djur för det var så länge sen. Det gör mig glad och låt mig få leva lite på det...

Det må vara tragiskt att jag behöver den bekräftelsen men jag står för det och tar emot den när jag får den även om den inte berör mitt hjärta. Och det är ju den jag egentligen behöver och vill ha men i väntan på den så njuter jag av de här fina orden som dimper ner i min mobil några gånger om dan.

I vilket fall känns det skönt att jag numera vaknar med en härlig känsla i magen och den beror inte på några sms med smicker utan på att jag äntligen är på rätt väg igen. Jag ser fram emot intervjun nästa vecka och jag har en bra känsla angående den även om jag inte kan ta ut något i förväg. Och jag mår bra av att jag trivs i mitt hem som äntligen är klart och min hunger börja sakta komma tillbaka och jag njuter av att bara få slippa ha ont i hjärtat mera.

Och kanske... kanske är det så att jag har något annat jag ser fram emot också....

2 kommentarer:

  1. Ta det nu sakta o säkert, och byt inte ut huvuden bara och låta känslorna rusa i väg med dig.
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Jag lovar att vara rädd om mitt hjärta!

    Kram

    SvaraRadera