Related Posts with Thumbnails

tisdag 1 mars 2011

Min säng - min arbetsplats!

Så brukar det se ut när jag är ute i veckorna. Papper, dator, telefon och en almanacka med alla möten. Men det ser inte ut så just nu. Och jag vet inte hur jag ska säga.. för jag har egentligen världens bästa jobb. Bra lön, underbara kollegor, fin tjänstebil, fri dator och telefon och en sagolik chef. Men efter nyår är inget sig likt längre. Förutsättningarna har ändrats. Inte direkt till det sämre men det är något med sättet att jobba som jag inte längre riktigt kan förlika mig med. Något som gör att jag har en klump i magen, tappar inspirationen och som det känns just nu... så sitter jag fast. Och det är väldigt frustrerande. Kan bara trösta mig med att jag vet att många av mina kollegor känner likadant. Kanske det är tillfälligt, kanske det lossnar för ibland gör det ju det. Vissa dagar flyter det på bra och de känslorna och tankarna finns inte är närheten.

I vilket fall... jag har sökt två andra jobb. Mest på skoj. Som att flirta lite på sidan ni vet. Bara för att se om jag har någon chans. Men det är ändå jobb jag skulle vilja ha... om jag fick.

Kanske det bara är en sån där dag ni vet...

2 kommentarer:

  1. Ja verkligen...ibland suktar man efter andra sidan om nu gräset är grönare där? Känner igen det där...

    SvaraRadera
  2. Ja och då måste det väl vara okej att sniffa lite på det andra gräset ;o)

    Kram

    SvaraRadera