Related Posts with Thumbnails

torsdag 31 mars 2011

Det här är rätt!

Checkar in på mysigt rum med stor härlig säng, badkar och widescreen. Men det bästa är inte rummet utan när det knackar på dörren och han mitt hjärta håller kär står utanför. Åkt hit för min skull. För att få tillbringa en natt vid min sida och jag blir varm i hjärtat när jag senare ligger och ser honom in i de där underbara ögonen. Vi sjunker ner i varmt bad och sen ner i mjuka lakan. Och natten tar slut alldeles för fort och han måste lämna mig innan solen gått upp. Jag saknar honom så fort han stängt dörren efter sig.

Men jag har annat att tänka på. Som hur man hjälper en kund att välja glasögon och jag jublar lite av glädje inombords när hon väljer de JAG tog fram och inte något av de paren kollegan med många års erfarenhet visar. Och jag sitter med optiken på synundersökningen och försöker suga i mig allt hon säger. Jag lär mig hur man böjer till skalmar och jag är rädd jag ska bryta av de men med mjuka händer fixar jag även det.

Och dagen liksom flyter på och jag lyssnar på butikschefen och tar in all viktig information jag kommer att behöva och jag känner i hela kroppen hur rätt det här är. Jag känner att jag hittat en bransch jag kommer att trivas i och jag är inte ett dugg orolig att det här kommer att gå bra. Bara jag får allt på plats. Att allt jag behöver veta hinner fastna i mitt lilla huvud innan det är dags att öppna min egen butik. Men det är så roligt, så spännande och så härligt att känna att jag har gjort ett bra val när jag beslutade mig för att söka det här och att ta jobbet trots vissa tvivel. Det här är rätt!

I natt sover jag själv i den stora sängen men mina tankar är hos min älskling!


4 kommentarer: