Related Posts with Thumbnails

torsdag 3 mars 2011

Om att göra affärer!

Det är ofta en fördel att vara kvinna i mitt yrke. Jag har säkert det lite lättare ibland än mina manliga kollegor. Som när det gäller att slå in dörrar. Nu gillar jag inte att slå in dörrar, det är just det som är gisslet för mig just nu i mitt jobb. Men när jag väl gör det... då faller de som träflisor vid mina fötter. Dörrarna alltså. Och ja... även männen. De som sitter där vid sina stora skrivbord och ler sina snikna leende. Jag ler, skrattar och flirta med finess och så veknar de. Så djävla lättlurade. Men jag skulle aldrig, och märk väl... ALDRIG släppa min affärsapproach.

Idag har jag ett lunchmöte med två killar som har en butik. Det är andra gången vi träffas och jag ska få besked om det blir affär eller inte. Jag skulle ljuga om jag inte sa att det flirtades första gången jag var där. Och vad gör man? Två snygga killar i min egen ålder som sitter som två ljus när jag presenterar mina produkter och inte döljer att de tycker om mitt besök. Vi sitter i ett trångt litet utrymme bakom butiken och det dricks kaffe och snackas mycket skit. Men jag vill ha AFFÄR!!! Och är jag inte seriös får jag inte det. Hur charmig jag än är eller hur höga klackar jag än har. Och det är hårfint vad gränsen går.

Idag ska jag ha hem en affär från de där två killarna. Vi ska äta lunch, dricka kaffe och säkert ska det flirtas. Men jag går inte ut från den butiken utan en påskrift!

Så det så...

1 kommentar:

  1. Det är iofs inte bara killar/män som är lättlurade... Vissa kvinnor köper ALLT bara säljarenär en snygg man :p

    SvaraRadera