Related Posts with Thumbnails

måndag 28 februari 2011

Glory morning!

Kan inte sova, vrider och vänder mig i sängen. Snurrar runt i lakanen. Tittar på klockan. Somnar en stund och så vaknar jag igen, med en så kraftig längtan i min kropp att jag knappt kan andas. Ligger och lyssnar på alla ljuden utanför min dörr. Hör hur porten öppnas, stängs och hur människor rör sig i trappen. Men min dörr förblir stängd. Så plötsligt hör jag porten och hela jag bara vet att nu dröjer det inte länge. Steg i trappen och så öppnas min dörr.

Värmen jag känner när jag ser honom vet inga gränser. Han kommer fram och pussar mig där jag ligger under täcket och fem minuter senare har han klätt av sig och kryper ner hos mig. Så varm, så mjuk och len och hans doft gör mig alldeles yr. Eller är det hans händer överallt på min kropp. Jag försvinner in i hans stora varma famn och jag borrar in huvudet i hans bröst. Jag bubblar av ord jag vill säga honom, om hur mycket jag längtat, hur mycket jag saknat och hur underbart det är att få vara honom nära igen men jag bara suckar högt och mina läppar kan inte riktigt forma alla de där orden. Jag är liksom stum av alla känslor som rusar runt inom mig. Vet bara att jag vill stanna i den där famnen för evigt.

Men inget är för evigt. Verkligheten kallar och vi måste gå upp från den varma sängen. Lossa våra kroppar från varandra och ta tag i den här dagen. Men först får jag äta frukost ihop med honom vid mitt köksbord. Och jag myser lite i hemlighet av att få ha honom där i mitt kök, vid mitt köksbord drickandes mitt kaffe. Han passar så bra in där. Hos mig. Men det säger jag inte...

Vi måste kramas hejdå. Jobbet kallar. Men helst vill jag krypa ner under täcket som fortfarande är varmt efter våra heta kroppar och bara njuta mera av oss.

Så... hoppas ni också fått en lika bra start på veckan!

3 kommentarer:

  1. Vad fint det är när vardagens fina stunder blandas med de där som är något lite extra. Och bubblorna i magen, leenden som inte vill försvinna och dansande pirr i benen, det är inte fy skam det heller! :)

    SvaraRadera
  2. P.
    Att vakna i Älskogs sköte
    med värme och
    slingrande armar
    om varandra
    är skönast och
    vackrast av vaknar



    kram

    SvaraRadera
  3. Christel det är när det är som finast. Guldkorn i vardagen!

    Just nu finns inget vackrare!
    Önskar verkligen det är din tur snart!

    Kram på er!

    SvaraRadera