Related Posts with Thumbnails

onsdag 2 mars 2011

Bla, bla, bla...

Vill inte att detta ska bli en sån där dravlig kärleksblogg så ni tröttnar och försvinner för att jag bara skriver om de känslor jag just nu bär omkring på. Jag försöker hela tiden att göra vanliga saker utan att tänka på honom och likaså vill jag skriva om de vanliga sakerna utan att nämna honom. Det är svårt. Om en människa vanligtvis består av... är det 60% vatten, så känns det som jag just nu består av 90% känslor av kärlekstyp och resten av vatten så förstår jag varför jag känner en sån törst hela tiden.

De vanliga sakerna har bestått av en intagen Budapestbakelse på bageriet hos Azita och utslängda 250 kr på ett par byxor jag hämtade från kemtvätten. Vad jag inte förstår är varför jag ska betala när fläcken fortfarande är kvar. Men vad vet jag. En långpromenad i den härliga vårsolen (jo det var vårsolen som tittade fram) men då gick det inte att låta bli att tänka på honom. Jag skulle så gärna velat haft honom där och fått hålla honom i handen.Sen somnade jag i soffan med den varma vetepåsen runt min ömma nacke.

När jag läser igenom det här inlägget inser jag att det är ett sånt där bla,bla, blainlägg och det är för att jag egentligen har så mycket annat jag skulle vilja få ur mig men som jag håller tillbaka med. Då blir det såna här krystade och framsketna inlägg om bara skit.

Det får bli det här så länge....

10 kommentarer:

  1. Skriv på om din kärlek. Som sagt- det ger mig hopp =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att fläcken är ren nu om den blivit kemtvättad.

    SvaraRadera
  3. Vad bra Fröken att jag inte tråkar ut dig ;o)

    Nej... den är kvar, men ändå fick jag betala :o(

    Kram

    SvaraRadera
  4. Gillar verkligen det du skriver! Läser ofta din blogg.

    SvaraRadera
  5. Jag är uttråkad sedan länge men kan ändå inte sluta läsa likt en snaskig reporter som ligger gömd i buskarna i hopp om att få se något alldeles extra ;)

    SvaraRadera
  6. Tack Emma!

    M... vad vill du läsa om då :o)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag måste säga att jag tycker det är lite tråkigt att du känner att det är bara skit när du skriver om vardagliga saker. Det borde ju betyda att du tycker så om bloggar som skriver om sådant också, dvs min och många andras som du har i din lista? Jag själv gillar att läsa din blogg som jag anser är blandad med både djupa och lite mer ytliga inlägg, en bra mix tycker jag.

    SvaraRadera
  8. Jag är lite splittrad där Anna om jag ska vara ärlig. Självklart tycker jag inte att din eller andras bloggar som skriver om vardagliga saker är skit. Det är nog bara det att jag själv känner det så för att jag har en bild av hur jag vill mina inlägg ska vara. Framför allt vad jag har för känsla när jag skriver ett inlägg. Och när jag känner att jag bara spottar ut ett inlägg för sakens skull, kan jag inte riktigt stå för det. Svårt att förklara men även om jag skriver om vardagliga saker så vill jag uttrycka mig på ett visst sätt. Ibland lyckas jag inte.

    Bla bla bla... vet inte om jag lyckas förklara men jag kan förstå din fråga och undran. Men det gör mig glad att du tycker det är bra med den mixen. Finns säkert de som inte gillar min djuphet i mina inlägg... men ja... jag skriver ju som jag gör.

    Hoppas du förstår lite vad jag menar :o)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Det var hemskt vad du ursäkta dig, skriv vad du vill.

    SvaraRadera
  10. Hahaha okej... jag tar dig på orden :o)

    SvaraRadera