Related Posts with Thumbnails

lördag 5 februari 2011

På tal om glasögon...

...så var jag på återbesök hos optikern igår och det var ett glädjande besked. Jag ser sämre. Ja jag vet... jag måste vara den enda som någonsin jublat när optiken säger att man behöver glasögon. Men faktum är ju att jag burit glasögon sen jag var 15 år utan att behöva så för mig var det bara kul att äntligen kunna svara ärligt på frågan "har du glasögon?" Tidigare har jag ju bara haft det för som man säger "för syns skull".

Så nu var det alltså dags igen och efter två år med samma bågar är jag ju givetvis sugen på att få byta. Jag såg lite sämre både på långt och nära håll så jag mååååste ju såklart ha nya bågar. Gärna två par. Men jag kommer nog att använda några av mina egna gamla bågar och sätta styrka i och plocka ut ett par nya bågar hos optiken. Blir lite billigare då. Eller billigt är väl att ta i. 2000 kr för bara glasen är ju egentligen rena rånet men vad gör man?

Näpp mina vänner... nu har jag bestämt mig för att sätta mig i bilen och åka åtta mil söderut till Uppsala. En klänning jag letat efter i halva Sverige finns där så nu ska den inhandlas. Ja med förutsättning att den passar. Annars hittar jag säkert något att trösta mig med. Det är ju fest i kväll så det finns alltid anledning att shoppa någon nytt!

Hejs svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar