Related Posts with Thumbnails

lördag 19 februari 2011

Blodsmak...


...i munnen, smärta i hela kroppen och muskler som skriker och ber om nåd. Men ont ska med ont förgås och därför kör jag skiten ur mig själv på gymmet. Försöker skingra tankar och jaga plågande känslor ur kroppen likt exorcism. Det hjälper föga. Tankarna maler på i samma takt som benen på konditionsmaskinen och det enda som lämnar min kropp är litervis med svett. Tankar och känslor befinner sig på exakt samma plats när jag lämnar gymmet som när jag kom dit. Men det är okej. Jag mår bra av att träna och framför allt mår jag bra av att få träffa min fina Azita som jag också försökte köra skiten ur.

Och hunden fick sin beskärda del när jag kom hem. Han behöver också motionera så vi gick en långpromenad och i den friska luften kan jag andas normalt och i alla fall lyckas sortera tankarna i någon slags kronologisk ordning. Men någon lösning uppenbarar sig inte.

Lördag kväll består av städning, soffhäng och kanske jag unnar mig ett bad.

Vad fan har ni för er då era rumpnissar?

13 kommentarer:

  1. Träning är riktigt bra för att driva ut lite av demonerna. Själv har jag just börjat träna och tänker inte bara driva ut demonerna utan även driva ut några överflödiga kilon :)
    Renstädad lägenhet är det här och ett bad blir det helt klart! Med ett glas vin dessutom... eller två... eller tre... :)
    Ha en skön lördagskväll!

    SvaraRadera
  2. Åhh nytt besök :o)
    Vad trevligt!

    Inget vin här... fan så sugen jag blev :o(
    Du kan inte bjuda på ett glas ;o)

    SvaraRadera
  3. *skickar över ett glas rött och skålar med dig* :)

    SvaraRadera
  4. Åhhh

    *höjer glaset och skålar*

    Tackar :o)

    SvaraRadera
  5. Jag kan skicka över ett glas vitt då det är det enda jag har hemma. :)

    Min lördag har tillbringats på stan med lite mat och biljardspel med några kompisar.

    SvaraRadera
  6. Åhh tack :o)
    Det hade varit gott...

    Trevligt du verkar ha haft det vännen!

    Kram

    SvaraRadera
  7. P.
    Den här rumpnissen
    har varit på bal.
    Trevligt var det
    och vingligt blev
    det till slut.


    kram kram

    SvaraRadera
  8. Ja dumt att klaga, och ganska skönt att inte ha ont i huvudet idag :)

    SvaraRadera
  9. Träning. Promenad på pojkvän. Bio middag och sedan öl med vänner. Finfin lördag.

    SvaraRadera
  10. Kramaren > BAAAL, och du bjöd inte med mig :o(
    Jag skulle ju vara balens drottning *gråter hejdlöst*

    Skalli > Bakfylla klarar man sig utan, helt klart.

    Miss Daisy > Det låter som en riktigt bra och trevlig lördag. Inte alls avis :o(

    Kram på er!

    SvaraRadera
  11. p.
    Torka tårarna.
    Jag var bjuden som ersättare
    för bortrest ovillig hälft.

    Men en annan gång
    får du gärna vara
    min och balens
    vackra drottning.


    kram

    SvaraRadera
  12. Kramaren så många fina balklänningar som jag har i garderoben är det synd och skam att jag aldrig får gå på bal :o(

    Men då litar jag på dig och förväntar mig en inbjudan snart ;o)

    Kram

    SvaraRadera
  13. P.
    Snart kan vara
    en lång tid.
    Innan gårdagens
    var det 20 år
    sedan sist.

    Men så länge
    hoppas jag
    inte det dröjer.


    kram

    SvaraRadera