Related Posts with Thumbnails

lördag 5 februari 2011


Jag har varit där så många gånger förut. Där man inte riktigt vet om känslorna är på riktigt. Mina eller hans. Om det bara är inbillning, attraktion eller om det är kärlek som växer där innanför bröstet. Och just nu vågar jag knappt andas. Går lite på tå, ett steg i taget och vill inte göra några hastiga rörelser för att inte ta hål på den där sköra bubblan. Och det är någon form av skräckblandad förtjusning över tillståndet.

Han frågar mig vart han ska göra av alla de där känslorna. Om det är hälsosamt att längta så mycket efter någon och jag vet inte riktigt vad jag ska svara. För jag vet faktiskt inte.

Men ja, det finns fjärilar i mitt bröst. En längtan. Och det är en underbar känsla att vara efterlängtad tillbaka. Ha någon som tänker på mig. Någon som säger att han älskar min doft.

Kanske är det bara en lögn, en illusion och något vi skapat tillsammans genom vår gemensamma längtan efter närhet. Kanske är det på riktigt. Kanske det tar slut innan det ens har börjat.

Jag är fortfarande singel... men mina tankar finns just nu hos någon speciell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar