Related Posts with Thumbnails

söndag 17 oktober 2010

Vänta eller gå?

Skriver, ta bort, skriver, ta bort. Jag vill få ur mig alla tankar och känslor och skriver ner men tar bort igen. Frustrerad över att inte veta eller så är det så att det är så uppenbart men att jag väljer att blunda för jag vill inte se. Eller så är det så att det inte är uppenbart och jag borde säga hur jag känner och tänker men vågar inte för rädslan att få ett svar jag inte vill ha. Så jag fortsätter vara tyst. Fortsätter undra.

Har varit här förr. Stått undan för att vara förstående. Väntat för att inte sätta press och tryckt undan vad jag själv känner, vad jag själv vill men till vilken nytta?

Jag vill inte vänta på något som aldrig kommer att ske. Inte en gång till. Jag frågar mig om och om igen, är jag inte värd mer än så? Varför hamnar jag alltid här annars?

Skulle kunna vänta, vara förstående, stötta, finnas där, vara till hands men bara om jag vet att det är önskvärt. Att väntan är värt det. Att jag är saknad, någon tänker på mig, vill vara mig nära snart. Men utan den näringen känns det meningslöst. Utan att veta det, hur ska jag då kunna vänta? För vad väntar jag på då?

Jag väntade då, men då visade det sig att det jag väntade på inte fanns. Jag vill inte göra det misstaget igen. Då går jag hellre. Men då vill jag veta....

Ska jag vänta eller gå?

8 kommentarer:

  1. Jag kan läsa mellan raderna att du gick på det igen, jag hoppas att jag har fel,det är du inte värd, i så fall om det är så,så ska du tacka din himmelske fader att du kom undan.Den vita hästen kommer snart jag lovar dig.Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Ett ensamt hjärta - oinloggad18 oktober 2010 kl. 09:30

    Vad säger mannen? Eller är det ett ämne han undviker?

    Förstår dig så väl....

    Kram

    SvaraRadera
  3. Om du inte känner dig prioriterad och inte är hans självklara första val, GÅ!
    Varför slösa tid och känslor på nån om du inte får tillbaka detsamma hela tiden?
    Jag förstår inte, eller så är jag bara så himla ego att jag ALLTID kräver att vara någons självklara första val för att engagera mig känslomässigt.
    Om han är redo så är han, och då ser du det i hans handlingar och prioriteringar. Visar han inte driv och handlingskraft som leder till det DU vill ha, ja då är risken att du får vänta länge länge innan du får några tydliga besked. Om beskedet är negativt, har du slösat tid och kraft. Om beskedet är positivt, så kan en lång väntan ha skadat det ni en gång hade så att det ändå skiter sig.

    Du måste prioritera dig själv, inte stötta någon annan som inte vet eller ger tydliga besked. Undvik veliga typer! För DIN skull!

    SvaraRadera
  4. Usch..låter så trist. Önskar att det vore annorlunda för dig. Styrkekram från Sofie i Väsby

    SvaraRadera
  5. Håller med dig,Rille,vadför slösa massa enerig på sådana.Roligare kan man ha det.

    SvaraRadera
  6. jag håller också med Rille.

    Petra, lägg ingen energi på någon som inte lägger energi på dig.
    nu har du skrivit så himla lite om det här (och det är nog bra) så det är ju svårt att veta vad för kontakt ni har o så, men det verkar inte som att du får den uppmärksamhet du vill ha, och förtjänar att få.

    massa kramar.

    SvaraRadera
  7. PETTI!!!!!!.SKIT I HONOM,GÅ VIDARE DU ÄR FÖR BRAAAAAAAA,NU ÄR JAG FÖRBANAD, BLI DET DU OCKSÅ.

    SvaraRadera