Related Posts with Thumbnails

fredag 22 oktober 2010

Håller med Bastardo...

...att nu går Sverige in i fem månaders istid. Jag vill ha sommar, klänning med uringat men idag fick jag inse mig besegrad och plocka fram vantarna från garderobens innersta. Har fortfarande inte tagit fram vinterjackan, har fortfarande inte tagit fram tjocka stövlar med ful klumpig klack och inte fan har jag heller köpt isskrapa och cd-skivan som sköter dennes jobb varje morgon knäcktes idag på mitten så nu kommer jag inte undan längre.

Vinterhelvetet är här och jag har frivilligt valt att bosätta mig i Gävle där vintern väljer att stanna längst.

Vad tänkte jag när jag lämnade södra Sverige för detta?

3 kommentarer:

  1. Har du inte kvar fodralet till CD:n som du kan skrapa med nu när skivan ändå är trasig? ;)

    SvaraRadera
  2. ja, det undrar jag med vad du skulle där uppe o göra

    Mamma

    SvaraRadera
  3. Det är alldeles för lång tid utan uringat det ...

    SvaraRadera