Related Posts with Thumbnails

fredag 15 oktober 2010

Jobbe, jobbe,jobbe...

...eller nä jag dricker dagens första kopp kaffe och läser mailen.

Är det bara jag som är som en zombie på morgonen? När klockan ringer och jag måste sätta ner fötterna på golvet känns det som jag är på väg till mig egen begravning. Spelar ingen roll hur tidigt jag går och lägger mig, jag är inte människa innan klockan nio ändå.

Jag börja bli gammal också tror jag. Efter över fyra år i branschen har jag slutat lyssna på kommersiell radio och lyssnar numera på P3. Jag har min vän Mattias att tacka för det, men i vilket fall, på väg till jobbet idag blev jag alldeles varm inombords för en av de manliga programledarna började skratta hysteriskt och han hade precis ett så där härligt skratt som sjuksköterskan ha. Skulle gjort vad som helst just nu för att få höra honom skratta. Det får mig att le och må riktigt bra!

Idag är det lite ta-hand-om-mig-själv-dag. Ska fixa naglarna och åka de fyra milen till min kiropraktor. Kommer bli skönt med lite hårdhänt behandling. Inte klokt att man ska behöva betala för att få lite manlig beröring!

Tack o hej leverpastej!

5 kommentarer:

  1. Hahaha du e för härlig "på väg till min egen begravning"! Klockren beskrivning, jag är likadan.

    Det där med P3 är nog lite vuxenpoäng..dit har inte jag kommit än ;)

    Jag fikar gärna med dig nästa vecka. Hade vart jättekul! :)

    Kram och ha en skön stund hos kiropraktorn.

    SvaraRadera
  2. Hihi ja det känns ju så :o)

    Vad trevligt! Då hör jag av mig när jag är i trakten!

    Kram

    SvaraRadera
  3. fast alltså P3 är ju en ungdomlig kanal, bara lite mer bra musik än skiten på reklamradio. jag förstår personligen inte hur folk kan lyssna på reklamradio?

    kom igen när du börjat föredra P4 framför P3, då snackar vi vuxenpoäng :p

    SvaraRadera