Related Posts with Thumbnails

onsdag 20 oktober 2010

Styrka!

Oftast är jag en stor flicka som skrattar och ler
men i mörkret kan jag gråta när ingen ser.

Ett hjärta kan vara starkt och bulta så hårt
men i stunder av svaghet kan det vara nog så svårt.

Ibland undrar jag om också änglar kan känna smärta
om de kanske också kan ha ett blödande hjärta.

Om jag var en ängel skulle jag kanske känna mig lycklig och fri
kanske aldrig känna saknad efter det vi kallar "vi"

Om jag blundar kan jag känna vingarnas kraft
den jag egentligen vet att jag alltid har haft.

Vi kan alla känna oss svaga och veka
och vi på vår egen tro och styrka kan tveka.

Och även om alla dagar kan kännas som natt
kommer vi alltid vår styrka  ifatt.

För oavsett hur du känner och tror
inom dig den växer och gror.


Av Pettiwoman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar