Related Posts with Thumbnails

fredag 15 oktober 2010

Kaffedag i Gävle...

...är när det doftar nymalet kaffe över hela stan från Gevalia och jag verkligen älskar den doften. Den gör mig lycklig på nåt sätt. Och kaffesugen!

Men innan fredagsfikan blev det ett besök hos kiropraktorn och en rejäl knådning av rygg och ben. Ingen behaglig mysmassage där inte förutom ibland när han är lite extra snäll. Han vrider och vänder och sliter och drar och det knakar i mig så att Jocko gnäller av oro. Sist hade jag träningsvärk i flera dagar efter. Men jag behöver det där. Och idag berömde han mig för att jag inte hade mina vanliga tiocentimeters klackar utan stövlar som är snälla för ryggen. Men hade jag alltid haft det så hade han ju inte haft mig som patient.

Nymasserad och rosig om kinderna åkte jag och mötte upp mina vänner för den vanliga fredagsfikan och istället för att äta riktig mat som jag egentligen borde föll jag för frestelsen och köpte den största Beskvi jag sett. Sen ville jag bara kräkas!

Nu då? Tja, soffan, slöglo på nån skit på tv:n och kanske försöka komma i säng i tid för i morgon tänkte jag stå på loppis, kanske för sista gången. Nu behöver jag ju inte för ekonomin längre utan nu är det mest för att det är lite skoj. Så kanske jag plockar hem alla sakerna i morgon om jag inte säljer av allt.

Vad gör ni då era monsterdiggare?

2 kommentarer:

  1. ...och jag somm kommer från Uppsala har upplevt samma med Lindvalls kaffe...doftar ljuvligt!

    Kram & Godnatt!
    /Louise

    SvaraRadera
  2. Ja det är helt klart något visst med den doften.

    Kram o natti!

    SvaraRadera