Related Posts with Thumbnails

fredag 22 oktober 2010

Kommer först till jobbet...

...för en gångs skull och ska larma av dörren. Bara det att jag är osäker på larmet och trycker fel så det börja tjuta åtahelvete och jag med min tinnitus får stora paniken. Springer in för jag vet att jag har en lapp på mitt skrivbord med koden men hittar inte koden så jag ringer min kollega. Men för att höra vad han säger för att det tjuter så förbannat så springer jag ut och dörren slås igen. Med mina nycklar på skrivbordet. Kollegan svarar och hör hur det låter och vi pratar i munnen på varandra för jag försöker säga att nycklarna ligger inne på mitt skrivbord och han rabblar koden men vad hjälper det när jag inte kan komma innanför dörren och slå den. KAN DU VARA TYST skriker han och jag låter han rabbla koden för tionde gången och när han blir tyst säger jag att jag kan inte slå den för nycklarna ligger kvar på skrivbordet. Jaaahaaa, svarar han då.

Larmet tjuter ut över hela området och jag försöker gå omkring som om jag inte fattar någonting. Efter en lång stund hör jag hur det tystnar och kort efter kommer kollegan.

Härligt uppvaknande.

Chefen är fortfarande borta, jag har inte ätit frukost så jag tänker äta upp kanelbullen som blev kvar sen fikat igår. Sen är det jobbe jobbe med att försöka boka upp nästa veckas möte.

Är det fredag sen eller????

5 kommentarer:

  1. Hahaha

    Förlåt, men jag kan se det hela framför mig.
    Tur att ni fick tyst på det till slut.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja och nu är jag lommhörd resten av helgen :o(

    Kram

    SvaraRadera
  3. HATA LARM!!!! På mitt förra jobb var det larmat och jag hade hjärtklappning varje gång jag var först på jobbet. Fick av någon anledning för mig att jag skulle trycka fel kod trots att jag VISSTE koden som vi haft de senaste tio åren =)
    Förstår paniken!
    Hoppas helgen blir kanon istället.

    SvaraRadera
  4. Ja men nu kommer jag ALDRIG glömma den.

    Det kommer bli en mysig helg :o)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Haha kan se det framför mig när du står och pratar med din kollega i telefon :)

    Har också misslyckats med att larma av och fick vackert vänta på att vakterna kom springandes.

    SvaraRadera