Related Posts with Thumbnails

tisdag 22 juni 2010

Varmt te för bröstet och hjärtat!

Det värmer skönt och det känns som om jag skulle kunna dricka litervis just nu för det är det enda som lindrar i det rossliga bröstet och den kliande och svullna halsen. Jag blir liksom mjuk och skön av det där varma. Som smekande mjuka händer över bröstet och jag funderar på vad skönt det hade varit om det fanns en sådan dryck som lindrade lika skönt när hjärtat gör ont. Som gör det varmt och mjukt igen när det känns som om det vore taggtråd runt det.

Mitt bröst känns i alla fall lättare än på länge. Inte på grund av den varma drycken utan för att jag fick bestämma mig för att sluta besöka platser som plågar mig och under en veckas tid har jag lyckats hålla mig ifrån att plåga mig själv på det sätt jag så länge gjort. Men jag har inte haft kraften att låta bli tidigare utan ha dragits dit som en magnet och för varje besök har det bara gjort mer och mer ont. Nu känner jag igenting av den smärtan. Jag var tvungen att stålsätta mig för att inte gå under och jag har nog läkt mer den här veckan än på flera månader. Varför har jag inte gjort mig den tjänsten tidigare?

Nu vet jag... det man inte vet någonting om har man inte ont av!

Mer the... någon??

1 kommentar:

  1. Skönt att du har läkt lite mer. :)

    "..det man inte vet någonting om har man inte ont av!" Alldeles sant!

    Jag tar gärna lite the! :)

    Kram

    SvaraRadera