Related Posts with Thumbnails

torsdag 3 juni 2010

Det blev en trevlig middag hos kollegan med familj. Fick träffa hans tvillingar som var i sjuårsåldern, en kille och en tjej som härjade friskt och så stora dottern och sonen som alla var satta i trädgårdsarbete när jag kom och så fina stora vovven och frugan förstås. Alltså jag vet inte om det är fel på mig men jag blir inte det minsta sugen på familjeliv eller känner någon biologisk klocka ticka utan känner mest att det är besvärligt med allt liv, stök och miljoner saker som måste fixas, skötas och ordnas. Döm mig gärna men så känner jag.

Tyckte det var rätt skönt att sätta mig i bilen efter den goda middagen, kaffe och hembakad muffins som äldsta dottern bakat. Körde in till den lilla stan och gick ner till en restaurang som låg nere vid sjön och köpte mig en glass och bara njöt av stillheten och kunde faktiskt njuta av mitt eget sällskap. Känner mig lugn och harmonisk och på riktigt bra humör. Tror det beror på den här dagen och att jag känner mer och mer att det här jobbet passar mig som handen i handsken.

Nu blir det mys sista kvällen på campingen och i morgon ger jag mig norrut igen. Först ett stopp till på A6 för att möta upp en kollega och få en kollektion kläder jag behöver ha i bilen för att kunna visa kunderna. Och så en liten runda till i köpcentrat såklart!

Glass på kajen!

9 kommentarer:

  1. Underbart att du känner dig tillfreds! Njut allt du kan :)
    Jag dömer dig inte, känner med så ibland..skönt att bara ha sig själv & lugnet. Säger jag som har tre barn ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hihi ja men när man har barn så har man väl all rätt att längta efter lite lugn ibland :o)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Sköna dagar! Det är du värd :o)

    Kram

    SvaraRadera
  4. härligt att höra om såna här dagar/kvällar, samt dina reflektioner...

    kram
    Björn

    SvaraRadera
  5. Det gäller att hitta en karl som inga barn villa ha oxå, då är lyckan gjord,hoppas du har tur med det oxå.Kram.

    SvaraRadera