Related Posts with Thumbnails

måndag 14 juni 2010

Kärleken och livet!

Så länge jag väntar på kärleken kan jag inte riktigt leva fullt ut utan känner mig mer som en halv människa. Den tomheten gräver ett större och större hål i mig och för att fylla den tomheten suger jag åt mig av det livet kan ge så länge. Glädje, lust. Men lusten är aldrig så stor som när den kommer med kärlek.

Det var länge sen lusten kom med kärlek men jag minns den känslan så starkt att det räcker att jag blundar så kan jag förnimma den. Som smekande händer på min hud, pulserande i mina ådror, som ett gift. Den har ätit sig in så djupt i min kropp att jag funderar på om jag någonsin kommer att bli fri. Men så länge lusten inte kommer med kärlek eller kärleken kommer med lust så får jag nöja mig med lusten när den kommer i min väg.

Men lusten kan aldrig stilla min längtan efter kärlek!

Eller längtan efter dig!

4 kommentarer:

  1. känner jag igen mer än väl...

    Björn

    SvaraRadera
  2. Mmm jag vet vännen!

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  3. någonstans tror jag är det är först när man slutar vänta på kärleken som den kommer till en.. frågan är bara hur man slutar vänta?

    äsch vad jag svamlar.. vet du vännen, jag känner igen mig i det du skriver. brukade känna likadant. men du, kärleken hittar dig nog snart. jag håller tummarna för dig.

    kram

    SvaraRadera
  4. Tack vännen, jag hoppas på det!

    Kram

    SvaraRadera