Related Posts with Thumbnails

måndag 21 juni 2010

Ska jag behöva låsa bloggen????

När jag är med om sånt som jag fick vara med om idag funderar jag på om den här lilla minipausen jag har från bloggen inte borde bli permanent, eller om jag ska byta adress och börja blogga anonymt eller helt enkelt låsa skiten. Och de där orden jag skrev igår om att det givetvis inte är mina läsare jag ber hålla sig undan kanske jag ska ta tillbaka ändå för någon annan förklaring till dagens upplevelse kan jag faktiskt inte finna.

Jag har skrivit öppet, ärligt och många gånger naket om mig själv och min situation och givetvis har jag gjort mig själv väldigt sårbar. Det har hänt att jag hamnat i besvärliga situationer på grund av det jag bloggat om och fått försvara mig själv men jag har ändå valt att fortsätta vara öppen och ärlig och skriva om känsliga saker för jag vet att många uppskattar det och kan känna igen sig själva och kanske jag också bidragit med något. Men jag vet också att det finns människor där ute som läser här som bara retar sig, letar efter fel och många gånger kanske har en annan åsikt än vad jag har och det är helt okej. Jag respektera att inte alla kan älska mig som en kommenterade idag. Självklart är det så. Men när man med berått mod försöker göra mig illa eller nästan "sätta dit" mig för saker jag skrivit om här då tappar jag fullständigt respekten för andra människor.

Ingen kan väl ha undgått hur mitt liv sett ut de senaste sex månaderna, hur jobbigt jag haft det både psykiskt och ekonomiskt och vilken jälva resa det har varit. Det ser fortfarande lika mörkt ut ekonomiskt eftersom det dröjer innan jag får min lön men nu är det på rätt väg i alla fall men i sex månader har jag levt på existensminimum. A-kassan har knappt täckt hyran trots att jag flyttade till billigare, jag har fått hjälp av socialen för den hjälpen har jag haft rätt till men de pengarna har ändå inte täckt alla mina fasta utgifter. Som tur är har jag vänner och familj som hjälpt mig och sett till så jag haft mat för dagen och som tur är har jag ju inte någon aptit så jag har klarat mig på noll och ingenting.

Har någon undgått detta????

Om någon tror eller tycker att jag har levt någon slags lyxliv, att jag inte har rätt till det lilla bidrag jag fått av socialen så hade jag uppskattat om den personen tagit upp det med mig, men vad finns det att diskutera? Vad är det som inte är klart nog?

HUR I HELVETE KAN MAN VARA SÅ JÄVLA IDIOTISK att man väljer att göra en anonym anmälan mot mig till socialen?????? Och på vilka grunder??? Jo tydligen har jag en inkomst enligt den här angivaren. Jag bedriver nämligen HUNDAVEL!!!!!

Men för helvete vad har du innanför pannbenet människa???? Tror du på fullaste allvar att du kan skada mig eller se till att det lilla jävla bidrag jag har ska dras in??? Och varför???? Stör det dig att jag har rätt till hjälp och att jag lyckades få in några futtiga jävla slantar för att min byracka lyckas knulla fram några valpar EN gång och jag råkade få en pisseslant för det???

Jag trodde jag skulle trilla av stolen när jag satt på sista mötet med en handläggare på socialen idag när hon berättade att de fått in en anonym anmälan mot mig. Jag kan säga till dig ditt dumma jävla helvete som ringde dit att både handläggaren och jag ifrågasatte om du inte har annat för dig än att lägga sig i andras liv och dessutom sparka på en som redan ligger ner. När hon hörde hur det låg till att jag inte alls bedriver någon jävla hundavel utan att detta var en engångshändelse där jag dessutom inte fick ut den summan jag har rätt till enligt praxis ville hon inte ens prata om det mer för hon tyckte bara det var PINSAMT!!!

Och det är precis vad DU är som trodde att du gjorde någon slags hjältehandling och anmälde mig, PINSAM!

Och jag VET att det är någon av mina läsare och därför ifrågasätter jag starkt hur öppen och ärlig jag ska vara i framtiden. Ska jag bara skriva om vad jag ätit till middag och vad jag har på mig så fine, eller kan jag fortsätta att bjuda på alla mina känslor, mitt liv precis som det ser ut utan att censurera men när får jag kniven i ryggen nästa gång? Ska jag behöva bli anonym för att inte behöva hängas ut på det har jävla sättet?

Det här övergår mitt förstånd och jag förstår inte hur elaka människor det finns, avundsjuka som retar sig och tydligen inte riktigt fattar hur illa de gör mig genom att göra en sån här sak.

Tyckte du inte jag haft det jobbigt nog utan ville vrida om kniven lite till, strö lite salt till i såren?

Sorry, du lyckades inte. Jag står fortfarande här, bara mer förbannad och ännu starkare!

DRA ÅT HELVETE!!!

15 kommentarer:

  1. Men herregud!!! Vad är det för fel på folk?
    Jag blir mållös... Bra att du inte slås ned av det utan blir heligt förbannad!!!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja vad säger man... jag är i chock!!

    Kram tebax!

    SvaraRadera
  3. tycker bara synd om sådana patetiska människor som måste lägga sig i andras liv, tydligen har dom inget eget.

    SvaraRadera
  4. Mållös var ordet!! Ytterligare ett bevis på att det finns allt annat än trevliga människor på nätet.

    SvaraRadera
  5. Ja och att man bara orka liksom!
    Finns det inte större saker att reta sig på?

    Jag slutar aldrig att förvånas...

    SvaraRadera
  6. herregud... Jag tycker du har fått genomlida mer än du behövt... men det är ett stort tecken på att människan har problem, och mår riktigt dåligt som måste gå på ngn annan för o må bättre.

    *STYRKEKRAM*

    SvaraRadera
  7. Ja Marie jag tycker nog också det borde räcka med elände så jag behövde knappast detta också, men som tur är förstod hon att det var rejält överdrivet.

    Tack snälla och kram tebax!

    SvaraRadera
  8. Petra.
    Mitt favoritcitat passar bra:
    'Två saker är oändliga, universum och människans dumhet. Fast universum är jag inte säker på.'
    -A.Einstein



    kram

    SvaraRadera
  9. Men DRA åt helvete.. snacka om att det finns människor som inte har NÅT att leva för, förutom att sabba för andra.. sicka idioter!!!!

    SvaraRadera
  10. Alltid lika klok du och Einstein Kramaren :o)

    Ja ia det finns idioter till allt tydligen!

    Kram på er!

    SvaraRadera
  11. Om man nu anmäler någon så borde man som MINST vara beredd att stå för det! I mina ögon så är det helt självklart att en person som gör en anmälan anonymt inte vet vad tusan h*n pratar om!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Men hur fan kan man ha så lite i sitt liv att man har tid och ork att lägga kraft på att anmäla någon på detta vis? Med info man fått från en blogg, de vet ju inte ens om det du skriver är sant. En blogg kan ju vara helt fejk. (Nu menar jag ju inte att din är det, men hur kan de bevisa att det du skriver är sant?) Jävla idioter det finns! Man ska aldrig sluta att förvånas.

    SvaraRadera
  13. Tyvärr är det så att den sista idioten är inte född ännu.

    SvaraRadera
  14. Men jösses.. Snacka om att den människan läser din blogg som fan läser bibeln. :(


    Kram!

    SvaraRadera
  15. Man blir bara så jävla trött på alla idioter där ute som inte har annat för sig än att reta sig på andra. Att du skriver öppet och naket är ju precis det som gör att den här bloggen sticker ut i mängden och blir riktigt bra och läsvärd. Håll ut och skit i dårarna!

    SvaraRadera