Related Posts with Thumbnails

måndag 14 juni 2010

Känner mig slagen!

Lite nere, ledsen, off eller kalla det vad du vill. Vet inte vad jag ska säga eller hur jag ska förklara men det är tungt. Helt klart tungt. Den här tiden utan jobb har tydligen satt djupare spår än vad jag trott. Tappat tron på mig själv och jag känner mig inte alls som den där starka och självsäkra tjejen jag en gång var. Och framför allt gör det sig påmint att det var länge sen jag var ute på fältet och jagade avslut. Jag vet att det här är början men jag får börja på noll utan någonting och det gör att jag känner mig osäker. Många nej hade jag räknat med men inte räknat med att det skulle påverka mig så som det faktiskt gör. Och jag känner mig så sårbar för hemma när jag var ute på nytt säljjobb hade jag kontakter, ett stort kontaktnät jag kunde använda och här har jag nästan ingenting. Jag är grön. Ny och ensam.

Och idag gick luften ur mig rejält. Var hos en kund och trots att de redan hade bra avtal och en bra leverantör satte de sig ned med mig ändå så jag fick presentera lite av våra produkter. Jag har ett litet häfte med mig som mitt företag har tagit fram med en av sina leverantörer. Lite sommarerbjudande med bra priser på en del av vårt sortiment. Ett jätte bra sätt att få komma in och låta de få pröva på våra produkter. När jag sitter där och vi bläddrar i häftet går den ena killen iväg och hämtar ett likadant. Ahaa säger jag, vi hade redan skickat ett till er (för jag vet att det gått ut en del via post men bara i Stockholm så lite konstigt var det) Nää, det var ett häfte som de fått från ett annat företag som varit där veckan innan. Exakt samma häfte, samma produkter, samma priser men ett annat namn där vi har vårt företagsnamn. Jag tappade hakan. Visste inte vad jag skulle säga. Fattade ingenting. Jag trodde det häftet var något MIN arbetsgivare tagit fram. Har de ljugit för mig och så finns de flera som säljer EXAKT samma jävla prylar. Luften gick ur mig totalt!

Jag ringde min chef och undrade vad fan det var frågan om. Att det finns andra aktörer ute det vet jag men att de ska ha EXAKT samma erbjudande som jag känns jävligt ruttet. Min chef var lika frågande som jag och menade att det där häftet hade kostat henne 80.000:- att ta fram ihop med leverantören så hon förstod inte heller vad som pågår. Jag ska skicka henne häftet så får hon ta tag i det där.

Ärligt talat vet jag inte vad jag ska tro men det känns jävligt tråkigt i alla fall. Nu finns det företaget i Gävle så frågan är ju hur många fler företag jag ska komma ut till som andra man med exakt samma erbjudande och stå där med lång näsa.

Känner mig inte alls så peppad just nu kan jag säga.

Det är i såna här stunder jag skulle vilja ha den där famnen att få krypa in i och gråta en skvätt och få tycka synd om mig själv. Nu gråter jag och tycker synd om mig själv men helt i min ensamhet och jag känner mig bara så jävla patetisk. Men det är bara att bita ihop och ta nya tag i morgon.

Jag har i alla fall fått in en order idag, lyckas bokat ett nytt möte och suttit och letat på nätet efter nyetablerade företag i Gävle. Hittade en bra sida men där stod inga telefonnr och nästan alla kunde jag inte hitta något nr till så det sket sig även om iden var bra.

Någon som vet hur jag ska få tag i den typen av information?

8 kommentarer:

  1. www.allabolag.se

    termosflaskan,,,,

    SvaraRadera
  2. Företagsregister?
    Borde gå att beställa hem från typ skatteverket eller liknade.

    SvaraRadera
  3. Åhh Termosen tack! Gjorde en sökning på ett av de jag inte hittade och se DÄR var det :o)
    Tack tack... få söka vidare i morgon och ringa ringa!!!

    Stranger det kanske går. Får kolla det i morgon.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Skönt att se hur andra läsare uppmuntrat dig, tipsat och att du fått upp humöret lite....

    Var annars min tanke att erbjuda en stor varm kram och några tips ......

    Lycka till

    Björn

    SvaraRadera
  5. Jag vill ha tips Björn, massor för jag blir knäpp snart :o(

    Kram

    SvaraRadera
  6. Petti behöver veta mer om produkterna och vilka typ av kunder som kan vara av intresse, så jag kan ge råd som passar *ler*
    Skriv mer om vad det är du säljer och vilka typer av kunder du vill få in....

    Finns säkert fler läsare som kan hjälpa till om vi får mer information att hugga in i...

    kram
    Björn

    SvaraRadera
  7. mb Gräv och last.. :)
    Kram vännen /A

    SvaraRadera
  8. Hmm okej... Valbo såg jag!

    Får väl åka dit då och se vad de säger men jag kan ju knappast hälsa från någon A som läser min blogg :o)

    Men tack för tipset vännen!

    Kram

    SvaraRadera