Related Posts with Thumbnails

tisdag 19 januari 2010

Vet du...

...vad det här orden betyder?

Jognit
Lismul
Affhyc
Wittess
Coastses

Nähää det vet du inte nä??

jag vet fan inte heller och de här typen av ord gör mig fullständigt vansinnig för de betyder inte ett skit och vissa går knappt att stava till, ännu mindre uttala.

De här orden här ovanför är så kallade "en ordverifiering". Och de ska du skriva i en ruta för att få skriva en kommentar på en blogg tex, och efter den rutan finns det en liten rullstol, alltså en sån där handikapskylt.

Vad fan är syftet med det?? Kolla om jag är läs eller skrivkunnig annars får jag inte lämna en kommentar? Och varför måste det stå ord som inte betyder något? Hade det inte varit lättare att ha ord som man förstår eller är det för att se hur jävla intelligent man är?

Och sen finns det en annan sort av de där jävla kontrollerna. Då står orden så snirkligt och med konstiga typsnitt så man knappt kan tyda vad det står. Varför då??? Är det för att kolla hur bra syn man har???

Och vad har de där jävla olika ord och säkerhetskontrollerna för syfte???

Jag fattar fan inte och jag är grymt irriterad över det...

8 kommentarer:

  1. Du är minsann inte den skarpaste kniven i lådan, det märks ju. Hohoho!
    Ordverifieringen är till för att hålla spam borta.

    SvaraRadera
  2. Max> Hahaha nu undrar jag vem som inte är så skarp.

    Man måste läsa vissa saker i den här bloggen med ironi!!!

    Klart jag fattar att det inte är för att kolla synen på folk ;o)

    Du vet... ibland skriver jag om saker bara för att göra nåt kul av det. Få ett roligt inlägg... det är liksom inte blodigt allvar :o)

    Sorry om du trodde det!

    SvaraRadera
  3. förstår att du inte tror det är för att kolla synen..
    men alltså, ja. då vet du att det är för att olika spammande element ska kunna lämna 6453 kommentarer i en blogg, eller såndär automatisk reklam eller nåt. eftersom man måste vara en fungernade människa för att kunna skriva in orden 8)

    ibland är det ju roliga ord!

    SvaraRadera
  4. Attention whore! Du verkar ändå inte särskilt skarp! ;) Onödigt att göra ett blogginlägg om det och framställa sig själv som blåst. Hahaha

    SvaraRadera
  5. Nostalgia> Ja men klart jag fattar det :o)
    Jag glömde nämna de små räknetalen också ju.
    67+5 = Hmmm?????

    Max> Som sagt.... jag bjuder på det!!

    SvaraRadera
  6. Jag ville mest få fram varför de måste göra det så krångligt med konstiga ord och konstiga typsnitt. Och det där med rullstolen tycker jag är en rolig liten detalj :o)

    Trist bara att ironin inte gick fram :o(

    SvaraRadera
  7. ja, de är väldigt krångliga ;)

    det kanske var för ironsikt för att ironin skulle gå fram, annars brukar jag fatta vad som är ironi eller inte.
    fast vi som känner dig vet ju att du är en skarp kniv, jag lovar!

    SvaraRadera
  8. Nostalgia> Ja nog för att jag inte är nån jätteexpert när det gäller den här datorvärlden men liiite koll har jag allt.

    Jag får sluta framställa mig själv som superkorkad. Folk som bara kommer hit ibland verkar få en konstig bild av mig, hihi...

    SvaraRadera