Related Posts with Thumbnails

onsdag 13 april 2011

Onsdagen den 13 april!

Jag är helt slut. Kroppsligt och mentalt. Så här tyst brukar jag inte vara men det var också länge sen jag gick in så för något som jag gör just nu. Två dagar borta på annan ort för att lära mig ännu mer om nya jobbet och med bara några dagar till öppning har det varit enormt viktigt att fylla huvudet med så mycket som möjligt. Jag har inte orkat mer än att stupa i säng på kvällarna.

Idag var första gången vi fick sätta fötterna i vår nya fina butik. Det var mycket kvar att göra och för mig som är chef har det varit fullt upp med allt som måste ordnas och fixas. Och även fast det är roligt kände jag det ändå som om huvudet skulle sprängas av allt när jag väl låg i badet hemma i kväll. Har jag glömt något? Kommer jag att komma ihåg allt? Fixar jag detta? Men det löser sig. Jag har underbar personal. Bra chefer över mig som gett mig mycket frihet och eget ansvar. Så jag kan inte göra mer än mitt bästa och hoppas det räcker.

I morgon öppnar vi. Och det känns som jag skulle behöva sova i ett dygn för att komma ifatt och orka med men nu finns det bara ett visst antal timmar att spendera så jag får väl spendera de väl.

Jo föresten... jag fyller år idag *fniss*


Så här såg det ut när vi kom idag.
Optikernas provrum ser ut så här.
 En sån här har jag fått körkort på nu. En Autorefraktor.
Min personal.
Vi har satt upp hundratals bågar. Många fina finns det.

Så.... håll nu tummarna för mig i morgon!

5 kommentarer: