Related Posts with Thumbnails

måndag 25 april 2011

I´m alive!

Det var länge sen jag vaknade alldeles för tidigt med den där sköna känslan i bröstet. Den där känslan av att det är en bra dag och att något väntar på mig. Därför tog jag emot den där känslan extra varsamt idag när jag vaknade och klockan visade tidigare än jag vaknat på mycket länge. Morgonpromenad och jag vill liksom sträcka upp armarna i luften för det är så skönt att vara lugn i hjärtat igen. Små, små ord som betyder så mycket och de lägger sig som bommull i mitt bröst. Jag saknar honom så det gör ont men vet att han finns där. Just idag räcker det.

Dagarna har försvunnit utan att jag gjort något bra av de. Igår fick jag nog av mig själv, min trötthet och håglöshet. Jag lyckades tvätta, städa och Mattias kom och hjälpte mig bära ner vinterjackorna i källaren. En sån härlig känsla. Det betyder vår, värme och förhoppningsvis att en underbar sommar är på väg.

Jag ska fortsätta sträcka upp armarna mot den soliga himlen och njuta av den här sista lediga dagen innan det är jobb igen.

Njut ni också i vårvärmen!

3 kommentarer:

  1. Saknar dig....

    Puss&Kram Pricken

    SvaraRadera
  2. Här är det den totalt motsatta känslan idag, allt är blä.

    SvaraRadera
  3. Och du är lika saknad min älskling...

    Men Anna såna dagar har vi alla. Det är då vi uppskattar de andra desto mer sen.
    Kram

    SvaraRadera