Related Posts with Thumbnails

onsdag 25 maj 2011

Feeling better!

Två dagar på mysiga hotell vid underbara Siljan med min älskling. Han jobbar om dagarna och jag försöker ta hand om mig själv. Försöker att hitta lugnet i själen. När han hämtade mig i går morse log jag och var glad att få vara honom nära igen men han märker så klart att jag inte är som jag brukar. För oron gnagde fortfarande i mitt bröst men som alltid när jag får vara med honom så hittar jag någon form av lugn igen. Han är den bästa medicinen för min ledsna själv. Och i hans famn känner jag mig trygg.

Jag unnar mig mysiga behandlingar. Både igår och idag har jag fått massage, sköna ansiktsbehandlingar och fötterna är mjukare än bäbisfötter. Och jag och älsklingen badade bubbelbad och bara njöt av att få vara ensamma i poolen och göra sånt som man gör när man är förälskade. Balsam för själen.

Men jag är trött. Sover mycket och känner mig ändå helt slut. Vet inte om det är kraften det tar på mig att må så här eller om det är en släng av PMS också. Kombinationen borde göra vilken människa som helst till det trötta orosmonster jag är just nu.

Jag är glad för att jag har honom. Som kramar mig. Ger mig frukost på sängen och masserar mina fötter. Vill inte behöva må så här när jag är med honom men hoppas han förstår att det här är en del av mig och att jag gör så gott jag kan. Jag vet ju att mina dagar inte alltid är så här. Att jag för det mesta är den där glada och spralliga tjejen ha blev så förälskad i. Jag är i alla fall tacksam för att han kramar mig, smeker min kind och gör allt för att få mig mjuk i bröstet igen. Han lyckas alltid.

I morgon lämnar jag den här underbara platsen igen och åker hem till verkligheten. Jag hoppas att jag kan behålla en del av lugnet jag fått känna här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar