Related Posts with Thumbnails

onsdag 15 juni 2011

Tågblogg!

På väg till Göteborg trots att jag i Stockholm hamnade på fel spår två minuter innan mitt tåg skulle gå. Jag hann precis innan de stängde dörrarna. En urdålig uppkoppling för 100 kr och en smörgås för en hel förmögenhet är vad jag lagt pengarna på för att ha något att roa mig med. Jag knarkar veckotidningar som värsta fixberoende och böckerna jag tagit med ligger kvar längst ner i väskan.

Var inte alls på humör för den här trippen. Kände mig trött och frusen när jag steg på tåget i Gävle men den fulaste koftan jag kunde hitta och ett par raggsockar har fått mig i lite varmare stämning. Och så hjälpte min älsklings värmande ord också till.

Lämnade Gävle idag efter en god gärning. 25 st hemlösa och behövande har fått kolla synen och prova ut glasögon som min butik skänker. Kommer somna gott i natt. I en ensam hotellsäng. I morgon väntar möte med alla andra butikschefer och kanske om jag har tur så hinner jag kolla in Göteborgs shoppingutbud.

En timme kvar sen är jag i Kalle-o-Ada-land!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar