Related Posts with Thumbnails

fredag 24 juni 2011

Att stanna i känslan!

Ibland önskar jag att jag visste hur jag ska göra för att stanna i en viss känsla. Kanske kunna konservera den och ta fram den när den behövs som mest. Men jag lär mig aldrig att plocka fram de där guldkornen när de behövs som mest. Därför försöker jag att bara njuta så länge den håller i sig. Och idag är en sån dag då jag skulle vilja behålla känslan som finns där i mitt bröst. Liksom klamra mig fast vid den så att den aldrig försvinner. Och inte vet jag heller vad det är som gör skillnaden. Från att känna den där ångesten och oron gnaga till att bara vara mjuk, lugn och trygg.

Det är midsommarafton och jag vaknar själv men det gör liksom inget. Han finns där nästan direkt och vi skickar sms i exakt samma sekund till varandra. Jag cyklar och handlar jordgubbar och vispgrädde som jag tänker äta i min ensamhet bara för att jordgubbar hör midsommar till. En bukett blommor åker också ner i korgen och tanken är att jag ska sätta några av de i håret i kväll när jag ger mig i väg för att fira denna kärlekens dag. För jag kommer tydligen inte att behöva fira själv i soffan även om det hade varit helt okej. Att få träffa finaste Cilla och hennes vänner är en enorm bonus och det kommer säkert bli underbart trevligt.

Jag hoppas alla ni kommer att få en underbart fin midsommar!

1 kommentar: