Related Posts with Thumbnails

måndag 23 november 2009

Jobbigt samtal!

Jag har ett samtal jag borde ringt för länge sen men jag skjuter upp det hela tiden. Det är hjälp jag behöver be om och det är något jag avskyr att behöva göra. Framför allt har jag alltid fått en klump i magen av att behöva be den här personen om hjälp vilket resulterat i att jag nästan aldrig gjort det.

Varför?
Det handlar om att jag aldrig tyckt att jag har dugt som den jag är och aldrig känt mig tillräckligt bra i den här personens ögon. Har alltid velat visa att jag klarar mig själv inför den här personen och därför tar det mig emot att behöva be om hjälp. Men denna gången handlar det om min framtid. Mina drömmar!

Jag vet att den här personen älskar mig och säkert skulle hjälpa mig om det finns möjlighet men det tar mig emot ändå. Det får mig att känna mig osäker och helt plötsligt är jag en liten flicka igen och jag vill vara den där stora och starka kvinnan som klarar sig själv utan att behöva be om hjälp. Men nu måste jag nog svälja min stolthet för just nu finns det ingen annan som kan hjälpa mig.

Jag måste våga...

3 kommentarer:

  1. Petra.
    Våga och vinn.
    Det är en styrka
    att våga visa
    sin svaghet.


    kram

    SvaraRadera
  2. Kramaren> Tack för dina kloka ord vännen!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Alla är vi små innombords ibland, det kommer gå bra

    SvaraRadera