Related Posts with Thumbnails

onsdag 25 november 2009

En epok går i graven!

Det börjar närma sig slutet på den här första perioden som egen företagare. Min sista dag i butiken jag driver är på måndag så på tisdag är det jag som måste gå till arbetsförmedlingen och anmäla mig arbetslös. Det känns inte så vidare jobbigt eftersom jag vet att det är tillfälligt och tidsbegränsat. Men jag förstår hur ångestladdat det måste vara för de som måste göra det och inte veta någonting om sin framtid. För mig handlar det bara om ett rutinbesök som måste göras för att kunna klara mig ekonomiskt de tre månader innan jag öppnar min nya butik. Jag är oerhört glad och tacksam för att jag vet hur min närmaste framtid ser ut även om vägen dit har varit kämpig och jag vet att det är jag själv som tagit mig dit jag är idag. Jag önskar alla fick känna den känslan någon gång!

Det här innebär att jag måste avregistrera min enskilda firma. När jag öppnar min nya butik ska jag bilda aktiebolag istället så det blir en hel del saker som kommer att fungera lite annorlunda. Tänker inte gå in på massa trista affärsregler och paragrafer och trötta ut er med det.

Men i vilket fall, innan jag tar död på min lilla firma ska jag utnyttja fördelarna med att ha företag och köpa den där kameran jag så länge velat ha. Det ska bli min lilla avskedspresent till mig själv. Som tack för att jag kämpat i över tre år, knappt haft någon semester och för att jag helt enkelt har lyckats att driva ett eget företag helt på egen hand. Nu går en epok i graven och det är dags för nya äventyr!

Så visst är jag väl värd en ny kamera?!


6 kommentarer:

  1. Petra
    Självklart!
    En Nikon D90 skulle jag köpa.
    Men det är jag det.


    kram

    SvaraRadera
  2. Kramaren> Ja vi får väl se vad det blir eller om jag är Canon trogen ;o)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Du är värd oändligt mycket mer än en ny kamera. ;)

    SvaraRadera
  4. INTI> Snäll du är vännen! Tack..

    Kram

    SvaraRadera
  5. Klart du skall ha en ny kamera! Kram

    SvaraRadera