Related Posts with Thumbnails

fredag 27 november 2009

Gamla tanter...

.....ska vi alla bli. Och de kan vara väldigt söta och rara, så länge de inte står på rad med sina rollatorer i min butik och klagar på priserna och skakar av ilska så att löständerna håller på att trilla ut. De är säkert världens bästa farmödrar och mormödrar och bakar supergoda bullar men låt mig slippa höra om deras senaste höftproblem och att deras syster i Västerås lider av dåliga leder.

Jag orkar snart inte hålla god min längre men nu räknar jag ner och det är bara tre dagar kvar. Tre dagar kvar att stå och vänta vid kassan när lilla tant ska rota långt ner i sin handväska bland snoriga näsdukar och halstabletter för att hitta medlemskortet jag måste fråga varenda kotte om. Tre dagar kvar att få ta emot 25 kr i 50-öringar för lilla tant har en sån tung plånbok och hennes skröpliga små armar orkar inte bära den. Tre dagar kvar att behöva svara på samma frågor som jag svarat på varje dag i över tre års tid. Tre dagar kvar att behöva le åt sura klimateriekossor och tre dagar kvar att bita sig i tungan för att inte skrika åt alla ungar som klättrar i hyllorna och äter av badkulorna för att deras nonchalanta morsa skiter fullständigt i de.

Håll ut, bara tre dagar kvar...

4 kommentarer:

  1. haha. åh, jag saknar en del tanter :p

    tänk U på mitt gamla jobb. hur många ÅR hon stått med snoriga tjuriga gubbar. det är fan beundransvärt.

    SvaraRadera
  2. Så vad ska du göra den första december då? Mer än sova länge, och promenera till Arbetsförmedlingen? :)

    SvaraRadera
  3. Ha ha... Du skulle kanske testa postorderfirma istället? nä, förstår om det blir drygt i längden men man får väl ta det onda med det goda, eller?

    SvaraRadera
  4. Petra.
    Dina händer
    är fulla
    av blommor.
    Dina ögon
    är fulla
    av liv.


    kram

    SvaraRadera