Related Posts with Thumbnails

lördag 21 november 2009

Fest och hångel!

I kväll är det då dags för den stora Galleriafesten. All personal i gallerians alla butiker ska samlas under samma tak och ha en gemensam och trevlig fest. Det blir trerätters middag och troligtvis även lite musik och dans.

De här tillfällena är väl enda gången som alla i huset försöker umgås och ha trevligt tillsammans utan att skvallra och snacka skit om varandra. Det brukar oftast vara trevligt även om jag ibland känner en viss utanförskap. Är man som jag någon som gillar att synas och höras och kanske utmärker mig lite mer än andra så blir det lätt att folk pratar om en. Ändå är jag nog en av de få som inte pratar skit om andra eller skvallra och det är ju just för att jag själv vet hur jävla trist det är när folk gör det. Men jag kan liksom känna ibland hur människor inte riktigt gillar mig. Det kan göra mig ledsen men i kväll tänker jag inte bry mig om det eftersom jag har en del fina vänner vid min sida så jag behöver inte andras godkännande.

Det ska bli kul och se om det blir något hångel i kväll också. Fester av den här typen brukar nästan alltid kunna få folk att släppa loss lite väl mycket och både glömma respektive och barn hemma och få de att hångla loss med någon kollega eller annan lämplig "kamrat" de hittat just för kvällen. Själv är jag ju numera exklusiv så för min del lär det knappast bli något hångel. Möjligtvis att jag kommer att kramas och pussas lite med Azita men det må ju vara hänt.

I kväll ska jag i alla fall försöka råda bot på den där fulheten jag känt i nån vecka nu. Jag kör samma tema som på halloween så det blir lite 20-talsinspererat. Förhoppningsvis får jag kameran med mig och fixar lite bilder från kvällen jag kan lägga upp sen. Dåligt med egobilder på min nya blogg tycker jag. Men det är lite medvetet. Känner för att vara lite mer anonym denna gången. Men lite bilder ska jag nog kunna fixa fram.

Nä.. en timme kvar i butiken sen bär det hem för den stora förvandlingen!

3 kommentarer:

  1. Ha så himla skoj, hoppas det blir en kul kväll!

    SvaraRadera
  2. Ha en trevlig kväll, och får du tråkigt på festen ikväll är du välkommen hem till mig och montera kök ;)

    SvaraRadera
  3. ta en massa bilder på annat folk, helst de som hånglar men inte får ;p

    och, de fester jag varit på med huset, o även de jag inte varit på.. det har inte varit om DIG folk har berättat om efteråt, det finns de som utmärker sig på mer pinsamma sätt än att bara sticka ut ur mängden.
    hehe :)

    SvaraRadera