Related Posts with Thumbnails

tisdag 12 juli 2011

Word!

Tiden går så fort och ibland är det bra, ibland inte bra alls. Ibland vill man den ska stå stilla och ibland att den ska rusa fram men aldrig att den ter sig som man vill. Jag befinner mig någonstans mitt i mellan just nu.

Det är besvärligt när man hamnar i en tid som man befunnit sig i tidigare men allt ser annorlunda ut nu än vad det gjorde då. Minnen som kommer tillbaka och gör sig påminda och liksom besvärar. Då vill jag tiden ska gå fort!

Det är besvärligt när man hamnar i en tid då fina stunder är få och längtan efter de stunderna pockar på. När fina stunder har en tendens att rinna mellan fingrarna med en ryslig fart. Då vill jag tiden ska stanna!

Nu är tiden då inget är självklart och vad som helst kan hända. Inget är säkert och allt kan vändas upp och ner på ett kick och ovissheten om framtiden kan vara både på gott och ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar