Related Posts with Thumbnails

måndag 11 juli 2011

Luften går ur mig...

...och jag vet inte längre vad jag ska säga. Hur jag ska få den där förståelsen som jag ena minuten verkar ha men i nästa sekund är den som bortblåst igen. När det inte längre känns som mina ord spelar någon roll så kan jag heller inte längre säga något. Inte svara på kärleksförklaringar för de spelar ingen roll när det fortfarande svider av svek i mitt bröst. Jag är inte långsint, hatar konflikter och att inte vara sams och många saker kan jag låta passera men ibland... tar det liksom stopp. Då går luften ur mig.

Och jag blir tyst. För jag vet inte längre vad jag ska säga. För inget verkar spela någon roll. När jag säger saker som är viktiga och de inte tas på allvar, hur ska jag då göra för att bli förstådd? När ord fortsätter vara tomma, när löften inte hålls och jag behöver tampas med känslan av att vara fel. Att mina känslor är fel och bli anklagad för att det jag hört inte har sagts. Då går luften ur mig!

2 kommentarer:

  1. Men usch. Vilken jobbig situation du är i just nu. Tänk om man bara kunde snabbspola fram livet ett år eller så. Tills allt är bra.
    Och du, kom ihåg att det egentligen inte är målet som är det viktiga, det är resan. (Förlåt för klyschan men det är ju sant.)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja nog är det lite jobbigt. Konflikter är man väl aldrig beskonad för... hur kära man än är. Bara hoppas vi rider ut de där småstormarna!

    Tack för dina ord!

    Kram

    SvaraRadera