Related Posts with Thumbnails

måndag 18 juli 2011

Walk of shame!

Ruffsig i håret. Skrynkliga kläder och en andedräkt från helvetet. Det känns som jag går "the walk of shame". Vet inte om det är bra eller dåligt att känna det efter en natt med sin pojkvän? Kanske för att sängen saknade sängkläder. Ingen lampa fungerade och inte ens en tv för att pyda den nästan tomma lägenheten. Och så hans spritångande kyssar. Men jag fick vara honom nära igen. Och det är i den där lägenheten han ska husera ibland innan allt är... som det borde vara. Som jag vill det ska vara!

Men trots att lägenheten nästan är tom är mitt hjärta desto mera fyllt. Av kärleken. Och frustrationen jag åter igen gråter ut i hans famn. Och det är de där stunderna med honom som är så viktiga. För att orka. För att få känna att han befinner sig på samma ställe som jag. Av saknad, längtan och frustration. Han har bara betydligt fler jobbigheter än jag att tampas med så ibland borde jag kanske vara mer förstående. Men det är svårt när jag känner ensamheten sliter i mig. Oron som gnager och det enda jag ser av honom är ord på en mobildisplay. Men nu fick jag i alla fall svar på mina frågor. Svar som jag redan anat. Om varför våra möten inte är så ofta som jag önskade, som han önskade. Och det kan jag respektera. Av respekt för andra. För nu är det bara en tidsfråga och därför kan jag hålla ut. Månader av väntan är snart över för nu är det bara veckor kvar.

Därför kan jag stå ut med att gå en "walk of shame" för hans skull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar