Related Posts with Thumbnails

måndag 25 juli 2011

Ett långsamt farväl...

Men gud... att det skulle vara så ångestfyllt att lämna en blogg. Ja... den andra är klar. Har lämnat det första avtrycket. Jag går in och ut, fram och tillbaka. Känner efter. Smaka på det nya men gud så svårt det är. Jag vet inte hur jag ska kunna lämna det här fartyget som tagit mig framåt i över två år nu. Trodde aldrig det skulle betyda så mycket men det gör det. Alla ord. Alla bilder. Alla minnen. Allt bra. Allt jobbigt.

GUD SÅÅÅ SVÅÅRT!

Jag vet inte ännu hur jag ska göra. Jag känner att jag behöver bo in mig lite. Hitta känslan. Få det att kännas lika tryggt som det gör här. Det kommer att bli ett långsamt farväl och jag vet inte om jag ska dela med mig redan. Jag har aldrig haft ett behov av att vara anonym, men ibland har tanken slagit mig. Och nu har jag egentligen chansen. Men det är ju också min öppenhet som är jag. Den jag vet att jag fått läsare för. Men också de som inte tyckt om vare sig mig eller det jag skriver har kommit på köpet. De kommer alltid att finnas.

Måste suga lite på det här. Ett tag. Jag vet att jag har runt 150 unika läsare om dagen. Frågan är hur många av er som vill följa med. Ni gör inte mycket väsen av er så frågan är om det skulle spela er någon roll. Och jag måste fundera på om det spelar mig någon roll. Om jag vill forsätta vara den där apan i buren som folk kommer och tittar på. Skrattar åt, förfaras över men jag vet ju att det finns de av er som faktiskt bryr sig på riktigt. Och jag skulle ju ljuga om jag sa att inte läsarna speler någon roll alls för det gör ni ju. Men frågan är om antalet spelar roll. Jag vet ju ändå inte vilka de flesta är som smyger här. Men jag vet så mycket att det finns en del av er som jag INTE vill ha kvar. Ni som läser av ren jävla nyfikenhet och skrivit elaka kommentarer anonymt och gjort mitt liv till ett helvete ibland. Det är framför allt er jag ser min chans att slippa.

Och även om jag skulle be er... så vet jag att få hör av sig om jag ber er maila om ni vill ha den nya adressen. Nej, jag får helt enkelt suga lite på det här!

Men snart lämnar jag det här skeppet!

7 kommentarer:

  1. Jag vill iaf fortsätta följa dig om jag får?

    SvaraRadera
  2. Jag vet att jag varit extremt dålig på att kommentera så väl hos dig som hos många andra men jag läser dagligen och vill självklart följa med till din nya om jag får sen när du känner dig redo att lämna ut adressen dit. =o)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag är en av de personer som följer din resa genom livet. Har aldrig kommenterat här tidigare, men det ger mig väldigt mycket att läsa, känna igen och finna tröst i att det finns andra som befinner sig i en liknande situation som jag. Jag gläds med dig när du mår bra och lider med dig när livet känns mindre roligt. Känner igen tankar och ångest, men också kärleken och glädjen! Jag vill definitivt kunna fortsätta följa dina upplevelser i den berg-o-dalbana som livet är ibland!

    SvaraRadera
  4. Hej tjejen vill gärna fortsätta och ha dig som vän och följa dig
    Kram Biffen

    SvaraRadera
  5. Maila mig är ni söta så får ni adressen nu innan jag lägger ut den :o)

    Min mail finns här ute i sidan!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Basse du får allt du vill av mig... men då får du maila mig först ;o)

    SvaraRadera